close
دانلود فیلم
گزارش کارآموزی

شیمی پیام نور
گزارش کارآموزی

ایجاد خودکار فهرست مطالب

شنبه 28 آبان 1390

ایجاد خودکار فهرست مطالب در Word 2003 و 2007
تمام مقاله ها و کتاب هایی که برای انتشار به صورت رسمی یا غیررسمی آماده می شوند، دارای فهرست مطالب هستند. یک فهرست شامل عنوان بخش ها، فصل ها و زیر عنوان ها می باشد که شماره صفحه های ارجاع آن ها در جلوی هر عنوان درج شده است.
اغلب کسانی که از نرم افزار Word برای نوشتن مقالات و کتاب های خود استفاده می کنند، در پایان کار فهرست مطالب را به صورت دستی درج می کنند.
درج کردن فهرست به صورت دستی این اشکال را دارد که اگر به هر دلیلی مثل تغییر اندازه قلم، تغییر محل فصل ها و متون جا به جا شوند، فهرست مطالب به روز نشده و کاربر باید مجدد اقدام به درج فهرست نماید.
این کار وقت زیادی را از کاربر تلف می کند مخصوصا اگر تعداد صفحه های مطلب تهیه شده زیاد باشد.
یکی از قابلیت های برنامه Word ایجاد فهرست خودکار می باشد.
این قابلیت به نام Tables of Contents یا TOC در Word قرار داده شده است.
Word به راحتی می تواند از عنوان های سند، فهرست تهیه کرده و به همراه شماره صفحه در محلی که می خواهید قرار دهد. این فهرست همیشه قابل بروز رسانی است.

برای مشاهده ادامه آموزش به ادامه مطلب بروید.

ادامه مطلب